Uppgifterna tas automatiskt till behandling av Sjöräddningssällskapets kontor, efter att du skickat blanketten.
Du kan fylla i endast de fält som ändras.
Sjöräddningssällskapets Premium- medlemstjänst täcker alla båtar som du äger och är i kraft även då familjemedlemmar eller delägarna använder båten. Premium- medlemstjänsten är även i kraft då du rör dig tills sjöss med andra vattenfordon än de du äger (upp till 24 m långa fritidsbåtar).
Om du redan mottagit årets medlemsfaktura, kommer du att få en tilläggsfaktura för Premium-medlemstjänsten enligt vad du valt som faktureringssätt. Tjänsten träder i kraft, när både den ursprungliga medlemsfakturan och tilläggsfakturan för Premium-medlemstjänsten är betalda.
Sjöräddningssällskapets Plus- medlemstjänst är i kraft endast för en båt som du äger och är ombord på.
Ifall du har betalat innevarande års medlemsfaktura, kommer Premium-medlemstjänsten att fortsätta gälla till årets slut. Om din faktura fortfarande är obetald, får du en korrigerad faktura som gäller Plus- medlemstjänsten.
Medlemstjänsten är anknuten till medlemskapet, sålunda slutar även den när medlemskapet avslutas.
De uppgifter du angett har nu skickats till Sjöräddningssällskapets kontor. Vi kommer att göra nödvändiga ändringar i vårt medlemsregister baserat på dem.
Vi behandlar anmälningarna i ankomstordning. När din anmälan behandlas kontaktar vi dig vid behov på det sätt du önskat. Observera att det under bråda tider kan ta flera dagar.